Росен Желязков: Спорът за либийския кораб е частно-правен 08.01 | 10:58
Под пакет "мобилност" се разбират няколко законопроекта, които ЕК направи миналата година. България винаги е била силна в превозвачеството и търговските операции. Българският транспортен бранш се възползва много добре от членството ни в ЕС. Всички камиони са нови и отговарят на последните европейски стандарти.
Това разкри в сутрешния блок на БНТ министърът на транспорта Росен Желязков. "В предложенията в пакет "мобилност" виждам един протекционизъм. Тук няма разделение на Изток-Запад, а на централни и периферни държави в ЕС. Подкрепят ни държави като Португалия, Ирландия. За нас е много важно да отпадне идеята за прибиране на шофьора. Идеята на протеста на 10 януари е да покажем, че всички страни, които сме засегнати, сме солидарни и ще отстояваме правата си. Иначе българският транспортен бранш ще трябва да изнесе бизнеса си", каза още Желязков.
"Предприемаме всички необходими промени за БДЖ. Започнахме от главата и от вчера "БДЖ - Пътнически превози" има ново ръководство. Трябват реформи. Изпълняваме задачите една по една. Тази година трябва да обновим подвижния железопътен състав, като говоря и за нови локомотиви, и нови вагони. Трябва да спрем и течовете в БДЖ. Надявам се до 5 години да имаме една модерна железница", завърши транспортният министър.
Росен Желязков коментира и казуса, при който български кораби са заплашени да бъдат задържани на либийски пристанища заради съдебен спор за собствеността на либийски танкер, престоял две години на пристанище Бургас. "Компанията "Булгаргеомин" е упражнила морската ипотека, която е учредена, или поне документите сочат, че е учредена в Гърция. Корабът в края на 2017 г. първоначално е арестуван, в последствие му се забранява плаването, докато траят процедурите през частен съдебен изпълнител. След публична продан, корабът получава разрешение да отплава на 27 демекври. В момента се намира на 20 мили от Созопол, извън териториалните води на България. Спорът е частно-правен", заяви Желязков. По думите му случаят е придобил дипломатически оттенък, поради което и говоренето е политически целесъобразно.
Припомняме, танкерът, чиято собственост оспорват българска компания и държавата Либия, е напуснал пристанище Бургас в края на миналата година, знамето му е свалено с помощта на Българската морска администрация и "Гранична полиция", и е предаден в ръцете на украински екипаж. Либия протестира решението пред българското външно министерство и ООН.
Водещи
-
Череши на цена от 50 лева за килограм се продават вече у нас
Рекордната цена държи сергия на Четвъртък пазара в Пловдив.
26.04 | 17:59
-
През първите дни на първото десетдневие май месец се очаква да бъде необичайно по-хладен
Очакваните валежи през месец май ще са около нормата.
26.04 | 17:45
-
Метрото ще има две нови станции в квартал „Люлин“
Успоредно с изграждането на метрото ще бъде разширен и булевард „Царица Йоанна“ и ще бъдат...
26.04 | 17:30
-
Актуализират се таксите за в системата на предучилищното и училищното образование
Явяването повторно на матура ще струва 35 лева за всеки изпит
26.04 | 17:15
Най-четени
-
ЦИК отказа участието на партия „АТАКА“ на Волен Сидеров в изборите две в едно на 9 юни
Причината Комисията заличи регистрацията на партията е недостатъчен брой подписи за...
26.04 | 11:15
-
Днес ще е предимно слънчево
Максималните температури ще са между 16° и 21°, в София – около 16°.
26.04 | 09:15
-
Борисов: ГЕРБ е системна и принципна партия
„Равносметки се правят след изборите, рано е за такива“, допълни Борисов.
26.04 | 09:59