КАТ започва да регистрира електромобили 30.03 | 09:30
Общините проправят пътя на екоколите

Първите електромобили у нас, серийно производство, ще бъдат регистрирани в КАТ днес. Очаква се незамърсяващите околната среда возила да минат на редовен технически преглед, както това се случва и с останалите коли, става ясно от информация на БТА.
Следващата седмица пък първите три ключа на изцяло електрическите коли ще бъдат връчени на собствениците им. На този етап те ще могат да си ги зареждат единствено в гаражите, направо от контакта.
Очаква се скоро обаче в столицата и други градове да бъдат монтирани зарядни станции за електромобили.
Електромобилите имат пробег средно около 100 километра. Обмисля се в столицата собствениците на електромобили да не плащат за "синя зона" в центъра на града.
iNews припомня, че към момента като основни ползватели на електромобили се очертават три общини в България. Общинските управи в София и Ловеч имат подписани споразумения с индустриален клъстър "Електромобили" за закупуване на няколко екоколи, а във вторник стана ясно, че към тях се присъединява и Монтана.
Именно в Монтана е базиран и производителят на акумулатори "Монбат", разработващ оловен акумулатор, който да бъде с по-малко тегло и обем за единица енергиен капацитет, тоест да е с по-висока енергийна плътност. Това би повишило енергийния потенциал на електромобилите с около 20%, което ще дойде в резултат на намалено тегло и увеличен пробег.
От индустриален клъстър "Електромобили" казват, че подготвят създаването на акционерно дружество, което да започне производството на зарядни станции и да стане оператор на услугата "зареждане на електромобили".
За тази цел обаче в началния етап има нужда от данъчни облекчения и финансови стимули (класифицирането на АД като първи клас инвеститор, осигуряване на средства от "зелени” фондове), както и от стимули за потребителите на електромобили, за да се оправдае изграждането на такава инфраструктура, посочват фирмите в сектора.
Учредители на клъстъра са фирмите Ди Вен ООД (Лом), "Транспортна електроника 91" ООД (Пловдив), "Стратекс" ООД (София), "Екита" ООД (Петрич), "Ванико" ООД (Благоевград), "Ви Джи Еф" ООД (София), както и Стопанската камара в Петрич, Института за европейски ценности в София и Пламен Цветанов Димитров.
Впоследствие към тях се присъединяват и редица други фирми.
По данни на клъстъра притежателите на електромобили за лично ползване у нас все още са доста малко – едва около 60, като повечето от колите са собствена разработка.
Водещи
-
Антон Кутев: Киселова си позволи да изземе правомощията на Конституционния съд
Президентът се опасява как ще се отрази въвеждането на еврото на българските граждани, т.е....
18.05 | 18:00
-
Преди срещата му с Путин: Лидерите на Германия, Франция, Великобритания и Полша планират да говорят с Тръмп
Мерц, Стармър, Макрон и Туск искат да обсъдят с американския държавен глава войната в Украйна
18.05 | 16:40
-
До 2026 г. Сатурн, Марс и Юпитер в Овен пренаписват съдбата на тези зодии
Сред тях ли сте?
18.05 | 17:19
-
Стойнев: Тази криза в градския транспорт на София можеше да не се случва
Председателят на ПГ на "БСП – Обединена левица" призова на 21-ви и 23-ти май, когато ще се...
18.05 | 17:00
Най-четени
-
Кметът Терзиев: Протестът на шофьорите е незаконен и несправедлив
Пети ден София е без наземен градски транспорт, метрото работи
18.05 | 15:00
-
Асен Василев : 7 пъти питахме българския народ дали иска еврото
Според него градският транспорт в София не трябва да получават субсидия
18.05 | 16:00