Невромаркетинг разкрива как избираме какво да купим 10.05 | 13:10

Той дава съвсем нов поглед върху потребителското поведение

От Елена Кирилова

Учени от Оксфордския университет работят по изучаването на нова сфера, наречена "невромаркетинг", съобщава physorg.com.

Това е сравнително ново поле за изследване на потребителите и пазара, което използва изображения на мозъка и измервателна техника, за да изучи процесите, които влияят на изборите на индивида.

Според учените благодарение на специални неврологични изследвания невромаркетингът може да покаже как потребителите оценяват и избират в различни ситуации. Освен това нарастването на тази индустрия има потенциала да увеличи значително ефективността на рекламните и маркетинговите кампании.

Невромаркетингът ще предостави подробна информация за това какви са предпочитанията на клиентите. Той ще бъде особено полезен и за формирането на цените, избирането на най-добрите места според потребителите и би намалил риска от пускането на продукти, които са обречени на неуспех.

Вместо да разчита на фокус групи, невромаркетингът използва "неврологични доказателства", което се счита за негово предимство.

Изследването ще хвърли светлина върху съвсем нова технология в областта на маркетинга, тъй като предлага нов поглед към пазара.

Проектът е под ръководството на професор Стив Углър от Saïd Business School.

По думите му този тригодишен проект ще бъде първото мащабно проучване на това как нововъзникващите неврологични познанания за човека могат да се превърнат в нови техниги за маркетинг и оказване на влияние върху потребителското поведение. То носи информация за това как хората правят своя избор и вземат ежедневните си решения.

Водещи

Най-четени