Вашите снимки са ценни. Наистина 16.03 | 14:02

Маркетолози обръщат все по-голямо внимание на потребителските фотографии

От Нели Минчева

Интернет потребителите, и особено жените, обичат да споделят снимки онлайн, като маркетолозите обръщат все по-голямо внимание на този факт в последните години.

Според повечето специалисти споделянето на снимки може да помогне за изграждането на привлекателността на дадена марка, както и да окуражи потребителите да комуникират с компаниите, коментира специализираното издание eMarketer.

Дава се за пример кампания на студени чайове Lipton Brisk, осъществена в партньорство с фирма, създала мобилно приложение за обработка и споделяне на снимки. Успешната инициатива се е провела преди фестивал в САЩ.

Феновете са били приканени да правят снимки и да слагат таг Briskpic, за да участват във фотографско състезание. Отличените снимки в надпреварата са били включени в изображенията върху кенове с чай, разпространявани по време на самия фестивал.

Тоест емоционалната обвързаност на потребителите със снимките, които правят, се превръща в емоция за повече хора – всички, които получат от специалните кенове, всички участвали в състезанието и тези, които тепърва опознават марките на двете участващи компании.

Освен този съвсем прост пример, съществуват и много други начини за "монетизиране" на фотографии, направени от потребителите.

Pixazza е американска, наскоро започнала дейност, компания, която вгражда реклами в обикновените дигитални снимки. Основното, с което се занимава тя, е да "поставя" върху вече готови фотографии прозрачни слоеве, съдържащи видим обяснителен текст за определена част от изображението отдолу.

Например ако сте се снимали с червена чанта, лесно може да се сдобиете със снимка, върху която чантата е станала кликаема, а надпис върху нея да обяснява на всички, търсещи червени чанти, откъде може да бъде закупена тя или какви са качествата и цената ѝ. По данни към настоящия месец март повече от 70 млн. потребители виждат вградените реклами на Pixazza на месечна база.

За да могат да използват максимално ефективно огромния поток от снимки онлайн, маркетолозите обаче трябва да опознаят добре потребителите, към които се стремят и какви са предпочитаните от тях активности и тенденции във връзка със споделянето на фотографии.

Според статистиката на компанията Pixable, която e анализирала 100 хил. потребители на нейните инструменти за публикуване във Facebook, жените са по-активни при "фотосподелянето", качването на снимки и тяхното тагване. Съотношението на честотата на тези им действия спрямо активността на мъжете е две към едно.

По дни от седмицата най-много снимки се публикуват в социалната мрежа в неделя (с дял от 16,9%). Тоест заниманията през уикенда се документират и споделят или пък сниманото през седмицата изчаква фотографиращият да разполага с малко повече време за по-детайлен преглед на снимките. Следващият по популярност ден за споделяне на снимки е събота (16,8%), а изненадващо на трето място е понеделник (14,7%). Най-слаба е активността в сряда (12,3%).

Всеки месец във Facebook се качват средно над 6 млрд. снимки. Полагащите усилия да се възползват от този снимков материал непрекъснато се увеличават. Така че е добре да се има предвид – снимките ви наистина са ценни. И то не само за вас и вашите приятели.

Водещи

Най-четени