Импулсивен купувач или „фешънист“? Към кой тип купувачи спадате? 04.05 | 10:21

Експерти определят седем типа купувачи

От Пламена Вълчева

Изследователите смятат, че са идентифицирали седем различни вида купувачи в глобален мащаб, предава Daily Express.

Една част от хората спада към "преданите купувачи", които харесват една и съща марка и се придържат към нея при избора си на продукт. За разлика от тях "импулсивните купувачи" се сдобиват с онова, което им харесва без много да го мислят. 

За "фешънистите" марката на един продукт е от единствено значение. Те винаги трябва да са в крак с модата или да налагат най-новите модни тенденции.

Под номер 4 са "търсачите на изгодни сделки". Те пазаруват само при изгодни оферти, обичат намаленията и ваучерите. От друга страна "изследователите" са тези, които правят щателни проучвания (включително и в интернет) преди да решат къде да похарчат парите си.

"Връщачите" са купувачи, които са свикнали да връщат стоки по различни причини. Те обичат да връщат това, което не им харесва.

От своя страна пък "преговарящите купувачи" не могат да отидат на шопинг без да са взели със себе си желанието си да се пазарят.

"Огледайте се, когато пазарувате, и неминуемо ще попаднете на някой от седемте типа купувачи", казва Стив Барнс от сайта NetVoucherCodes, на базата на чието проучване е направена класификацията. 

Водещи

Най-четени