Откриха останки на динозавър, тежащ повече от 100 тона (ВИДЕО) 18.05 | 13:37

Титанозавърът е дълъг 40 метра от главата до опашката

От Пламена Вълчева

Учени обявиха, че са открили останки на най-огромния динозавър познат до момента, предава Daily Mail.

Аржентинските палеонтолози съобщиха, че динозавъра е тежал повече от 100 тона, което се равнява на близо 14 слона.

Вкаменелостите са разкопани от екип от палеонтолози от музея по палеонтология в Патагония. Измерените гигантски бедрени кости показват, че тревопасното е било дълго 40 метра от главата до опашката. Учените смятат, че това е нов вид динозавър, който е бил част от група животни, характерни с дълга шия и опашка, и малка глави.

Според учените това е представител на нов вид титанозавър. Живял е в края на мезозойската ера в горите на Патагония. Находката е била открита от местен селскостопански фермер в пустинята близо до La Flecha, на около 250 км (135 мили) на запад от Патагония.

Това проучване прави оценка на теглото на всеки динозавър, чиито останки дават достатъчно информация, необходима за изследването. То се прави на базата на връзката между стабилността на крайниците и теглото на животното и костите, твърдят изследователите.