Бърни Екълстоун иска да създаде изкуствен дъжд по пистите за Формула 1 01.03 | 17:31

"На мокра писта винаги се получават по-интересни състезания", настоя Бърни

От iNews.bg

Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун сподели пред официалния сайт на най-престижната автомобилна надпревара най-новата си идея, свързана с превръщането на туровете в още по-вълнуващи за зрителите.

Според него, би било прекрасно около пистите в някои определени състезания да бъдат разположени специални водни пръскачки, които да създадат изкуствен дъжд. Екълстоун изрази своята увереност, че това би разнообразило доста надпреварите, отваряйки повече възможности за изпреварвания и интересни мигове по трасетата.

"Погледнете към надпреварите, с които разполагаме в момента. Изпреварванията са почти невъзможни, тъй като на суха писта перфектната линия за максимална скорост почти винаги е само една. Когато трасето е влажно обаче, нещата се променят коренно. Винаги най-вълнуващите състезания са били на мокро време, така че защо да не помислим за възможността сами да си създадем дъжд...", коментира Екълстоун пред Formula1.com.

"Има достатъчно писти, където спокойно могат да се разположат специални пръскачки за изкуствен дъжд. Защо да не направим така, че посредата на някоя надпревара просто да завали? За 20 минути или по време на последните обиколки... Може би с предупреждение към екипите два минути преди това. Напрежението и неочаквания край ще бъдат гарантирани, а условията ще бъдат еднакви за всички", допълни още той.

Според последната съществена промяна в правилата, свързана с увеличаването на възможностите за изпреварване, пилотите ще имат възможност да коригират ъгъла на атака на задното крило. Това обаче ще се случва само, когато те изостават с по-малко от секунда от колата пред тях и само в отсечка от 600 метра от най-дългата права на пистата. Според Екълстоун обаче, това правило може да доведе до доста спорове между отборите и дори да се превърне в опасно.

"За стюардите ще бъде изключително трудно да контролират използването на това нововъведение, тъй като всичко ще се случва много бързо. Шансовете да се получат множество протести са големи. За мен тази система е доста опасна – какво ще стане, ако пилотът не успее да върне крилото навреме преди даден завой? Това може лесно да доведе до инциденти. Определено ще трябва да тестваме и да подсигурим всичко много внимателно", коментира Бърни Екълстоун.

Първият старт за новия сезон във Формула е на 27 март в Мелбърн, Австралия. По програма новите болиди трябваше да се появяват за първи път в Бахрейн през следващата седмица, но състезанието в арабската държава бе отложено заради тежката политическа ситуация в страната и опасността от инциденти.

Водещи

Най-четени