МакЛарън с нов технически директор, Пади Лоу напуска 25.02 | 19:24

Досегашната "дясна ръка" на Мартин Уитмарш последва примера на Люис Хамилтън

От Даниел Любомиров

МакЛарън обяви официално, че повишава досегашния инженерен директор Тим Гос в технически такъв, назначавайки го по този начин на позицията, която до момента заемаше Пади Лоу.

"Пади Лоу ще изпълнява различна роля в екипа до края на тази година. Той се доказа като успешен и добър технически директор и му пожелаваме много успехи, когато поеме ново предизвикателство през 2014-та година", пише в официалното съобщение на МакЛарън.

Причината за рокадата в ръководството на МакЛарън е фактът, че Пади Лоу ще последва примера на Люис Хамилтън и ще премине в редиците на Мерцедес.

"Много съм щастлив от повишението в технически директор, защото това е един от най-престижните постове в света на моторните спортове", коментира Гос.

"Не е много известен фактът, че за 23-те години, в които Гос работи в МакЛарън, е допринесъл с ключови решения за 5 от 12-те пилотски шампионски титли и за 3 от 8-те титли при конструкторите, които извоювахме", заяви отборният директор на МакЛарън Мартин Уитмарш.

"Вече 6-та поредна година Гос е главният дизайнер на отбора ни и съм сигурен, че отново ще докаже качествата си вече на новата позиция. Неговият екип е най-добрият във Формула 1", допълни Уитмарш.

Преминаването на Лоу в Мерцедес е официално потвърдено именно с назначаването на Гос като технически директор на МакЛарън.

В действителност до момента Лоу и неговият трансфер в "сребърните стрели" присъстваха единствено в непотвърдени информации на медиите в Англия.

Еди Джордан, който е бивш отборен директор във Формула 1 (и първи даде шанс на Шумахер в Кралските гонки), в момента е коментатор-анализатор на ВВС, но вътрешните му информации вече разкриха две големи сделки, извършени от Мерцедес - привличането на Шумахер и на Хамилтън.

Според Джордан именно Лоу ще бъде следващото попълнение на "сребърните стрели", но той няма да бъде просто технически директор, а ще бъде нагърбен с по-важни функции. Отборен директор обаче ще бъде именно Тото Волф, а Лоу ще ръководи екипа "отгоре".

Припомняме, че Мерцедес спасиха проекта на Рос Браун през 2009-та, предоставяйки му двигатели след отказването на Хонда. Германският концерн обаче значително намали бюджета на тима за периода 2010-2012, когато дойде Шумахер и това се оказа пагубно за амбициите на екипа.

Водещи