ФИА направи промени в правилата за регулиране на двигателите 23.06 | 07:27

Отборите ще могат да използват само 10% от мощността на мотора, когато няма активно подаване на газ

От Краси Киров

ФИА уведоми официално отборите във Формула 1 за новите правила, които се отнасят за регулиращата двигателна система за обдухването на дуфузьорите при спряно подаване на газ. Идеята е отборите да не могат да правят различни настройки на двигателите по време на квалификациите и на Гран При на Валенсия.

Това е само първата крачка към промените, като по време на състезанието във Великобритания тимовете ще могат да използват само 10% от мощността на мотора, когато няма активно подаване на газ.

По този начин ще се избегне процесът, известен като "горещо обдухване" - той се получава, когато пилотът изцяло махне крака си от педала на газта, но отпадъчните газове се насочват към задния дифузьор на болида и по този начин се осигурява по-добро притискане, а притокът на бензин към двигателя се спира.

Разбира се, толкова сериозна промяна ще се отрази негативно най-вече на Ред Бул, които в момента се радват на най-добре развита аеродинамична част и се очаква да загубят най-голямото си предимство пред конкуренцията.

Един от големите доставчици на двигатели във Формула 1 Рено обаче подчертава, че всички отбори ще бъдат потърпевши от новите правила, макар още да не може да се изчислят точно параметрите на влошаване на представянето на колата на пистата.

"Трудно е да преценим как ще ни се отрази промяната", сподели техническият директор на Рено Джеймс Алисън в официалния сайт на компанията. "Всичко ще се отнася до това, колко точно притискане ще загуби болида и до каква степен тази загуба ще повлияе на баланса му. Заради тези нови правила излиза, че всички коли ще са по-нестабилни, когато се натисне спирачката."

"Възможно е обаче да не сме много засегнати, защото нашата изпускателна система дава своя ефект някъде по средата на болида и когато спре да работи, не се отразява особено на аеродинамиката", продължава Алисън.

"При задния вентилатор обаче притискането от изпускателите се генерира изцяло в задната част на болида. Когато се редуцира обдухването, ще се получи много повече нестабилност и недозавиване на изхода от завоите и не толкова при влизането в тях. Ще разберем всичко на Силвърстоун."

Най-четени