Blackberry се сви до 1% в САЩ 17.08 | 09:45

Спадът на RIM ще продължи, смятат анализатори

От Георги Георгиев

Макар че смартфоните Research In Motion все още се използват от милиони потребители в САЩ, през последната година самият пазар на смартфони зад Океана е нарасна толкова бързо, че относителният дял на канадската компания се е свил до минимум, сочат данни, цитирани от BGR News.

Според 11-месечно проучване на рекламната мрежа Chitika мобилният трафик, минаващ през телефоните на RIM се е сринал с 25% за периода септември 2011 – юли 2012 г. Така докато в края на миналата година общият трафик през моделите на Blackberry и таблета PlayBook е бил 5% от общото мобилно потребление в САЩ, то миналият месец дялът му е достигнал до едва 1%.

За същият период мобилният трафик през мобилните устройства на Apple е нараснал от 46 на приблизително 64%, коментират анализаторите от Chitika.

"Широко разпространено мнение е, че незадоволителната реакция на RIM срещу iPhone е била основна грешка, която е коствала първото място на Blackberry на пазара през изминалото десетилетие", пишат анализаторите от Chitika в своя доклад.

"Вероятно е тази тенденция на спад да продължи, след като загубата на пазарни дялове и приходи принуди RIM да освобождава служители. RIM дори отложи пускането на операционната си система за следващата година, което означава, че компанията ще изпусне шанса да представи нови функционалности, които да ѝ позволят да запази сегашните си клиенти и да привлече нови".

Очаква се първите смартфони под операционната система Blackberry 10 да се появят на пазара в началото на следващата година. В момента RIM се опитва да постигне споразумения с външни доставчици, които вероятно имат интерес да получат лиценз за новата ѝ операционна система.

Най-четени