NASA: Нивата на радиация на Марс са безопасни за хората 19.11 | 15:39

Стойностите са близки до тези на Международната космическа станция

От Филипа Тодева

Представители на NASA побързаха да обявят последните данни за нивата на радиация в района около кратера Гейл, намиращ се на Марс. По данни на марсохода Curiosity нивата на радиация на Марс се намират в предела на нормите и са напълно безопасни за хората.

Трябва да се отбележи, че нивата на радиация първоначално не са били измерен от повърхноста на земята, а от марсохода с помощта на прибора RAD (Radiation Assessment Detector). По данни на детектора, нивото на радиация на Марс е приблизително като това на МКС (Международната космическа станция).

Главният изследовател на научния инструмент RAD, който е инсталиран на марсохода Curiosity, Дон Хаслер (Don Hassler) от Югозападния изследователски институт Боулдер заяви: "Ние открихме някои закономерности, свързани с колебания на атмосферното налягане. Плътността на атмосферата служи като щит, колкото по-голяма е плътността, толкова по-ниско е нивото на йонизиращото излъчване на повърхността".

Това се обяснява с факта, че атмосферата на Марс не притежава силни магнитни полета за разлика от Земята, което позволява на заредените частици безпрепятствено да достигат до повърхността.

Представители от NASA също така заявиха, че нямат намерения да спират и продължават с изследванията. На марсохода Curiosity има 10 инструмента, с които да се открие някаква предпоставка за съществуване на форма на живот на ниво микроорганизми в района на кратера Гейл.

Неотдавна са направени първите изводи и красиви снимки, които много хора поставиха като фон на смартфоните си.