Sony със солидни печалби благодарение на PlayStation 30.07 | 15:15

Мобилното звено продължава да бъде ахилесовата пета компанията

От Ивайло Коралски

Sony продължава с успешното преструктуриране на цялата компания, отбелязвайки солидни печалби за последното тримесечие.

Основният принос за въпросните е PlayStation бранда, отбелязва WSJ.

За последните три месеца компанията е продала 3 милиона PlayStation 4 конзоли, достигайки общата бройка от пласирани единици към крайни клиенти до 25,3 милиона.

Цялата дивизия е покачила продажбите си спрямо същия период на предходната година с 12,1 процента. Независимо от намаляващото търсене на пусната в продажба през 2006 година PlayStation 3 конзола, общите продажби са в размер на 2,3 милиарда долара, а чистата печалба е 160 милиона долара.

Припомняме, че само преди няколко седмици Sony оповести новината, че PS4 се продава в съотношение 2 към 1 (и нагоре) спрямо Xbox One на Microsoft в почти цяла континентална Европа. По първоначални предвиждания на Sony, компанията очакваше общите продадени бройки от PS4 за фискалната 2015 година да бъдат 16 милиона. След позитивните резултати на последното тримесечие, японският гигант покачи бройките на 16,5 милиона.

1545334

Дивизията на Sony, отговаряща за камера сензорите също е отговорна за позитивните финансови резултати. Sony Devices произвежда сензори, които са част от най-популярните смартфони на пазара – тези на Apple (iPhone 6) и Samsung (Galaxy серията).

Покачването на продажбите спрямо същия период на предходната година е с 35,1 процента, а сумата е 2 милиарда долара.

Sony обяви, че ще инвестира 3,6 милиарда долара, за да покачи производителността при производството на сензори.

Бизнесът с камери също отбелязва покачване на продажбите с 5 процента, а чистата печалба е 174 милиона долара, благодарение на популярни (и доста скъпи) камери като Sony RX100 IV и Alpha A7 II.

Изключително позитивни са резултатите и при най-стабилното звено на Sony – застрахователното.

Мобилната дивизия на японците (Xperia бранда) обаче продължава да бъде на червено. Общите продажби са се понижили с 16,3 процента спрямо 2014 година. Според Sony обаче основната причина се крие "в стратегическото решение да се търси печалба, а не непременно увеличаване на популярността".

С други думи Sony се опитва да се фокусира върху оперативната печалба на смартфони от висок клас като Xperia Z3+. За момента резултатите обаче не са добри. Все пак трябва да отбележим, че ако премахнем нестабилността на японската йена, то Sony Mobile потенциално можеше и да е на печалба, отбелязва WSJ.

Продажбите на Sony Pictures също са се понижили с 11,9 процента, най-вече заради липсата на голям блокбъстърен хит (в рамките на същото тримесечие на 2014 година компанията имаше в портфолиото си последната част на хитовия "Спайдърмен").

Теглейки чертата обаче, общата печалба на Sony е в размер на 665 милиона долара. Или три пъти по-висока спрямо 2014 година.

Последното означава, че цялостната реорганизация на компанията, стартирала с назначаването на новото CEO Каз Хираи през 2012 година, вече работи. При това - успешно.

Процесът е далеч от завършен (мобилното звено и телевизионният хардуерен сегмент все още са на червено), но предвид трагичното състояние на гиганта при назначаването на Хираи, то последните няколко финансови отчета са повече от позитивни.

По всичко изглежда също, че застрахователният бизнес, този със сензори и PlayStation бранда ще продължават да бъдат основите източници на приходи за компанията.

Водещи

Най-четени