Webit CEE Digital Summit – човекът в центъра на всичко дигитално 10.04 | 11:51

И памперс със сензори съществува...

От Ивайло Коралски

Макар и с променено име, Webit CEE Digital Summit продължава да бъде апотеоз за ивент, предсказващ бъдещите тенденции за развитието на дигиталното бъдеще. За 6-и пореден път.

В рамките на последното му издание в София над 1200 посетители успяха да попият изключително интересна информация, свързана с развитието на мобилните технологии и интернет рекламата за следващата една декада.

Част от участниците в ивента бяха служители на компании мастодонти като Google, Intel и Blackberry.

Основният акцент на тазгодишния Webit бяха мобилните технологии – смартфони, таблети и въобще всякакви мобилни устройства с връзка към световна мрежа.

Естествено, темата реклама (в мобилния сегмент) също беше силно залегнала в основата на инвента. 

1248155

Роби Дуек от Google нагладено демонстрира как посредством серия от рекламни клипове с ясна идея и адекватно изготвено и таргетирано съдържание под формата на реклама, дори малки компании могат успешно за се борят за място под слънцето с големите мастодонти в различни индустрии.

Той насочи вниманието и към българската версия на YouTube, която предлага редица рекламни опции за българските рекламодатели.

Естествено, основната идея на Webit остава непроменена. А именно – да срещне лице в лице инвеститори и предприемачи с множество стартиращи компании с иновативни идеи, за чиято пълна реализация са необходими както допълнително финансиране, така и всякаква помощ от техни колеги, вече реализирали своя грандиозен проект. През годините споменатите срещи от първо лице са раждали изключително успешни колаборации. Искрено се надяваме и вярваме, че и настоящият Webit няма да бъде изключение от правилото.

1248157

Адски любопитна лекция изнесе създателят на New Frontier Group Бранислав Вучович, който по особено разбираем начин начерта характерната тромавост за голяма част от индустриалните мастодонти, които не могат да се ориентират и нагодят добре на териториите на дигиталното пространство.

По неговите думи, за да има шанс да оцелее една голяма компания, градена с пот през последните 50 и повече години, то тя не трябва да се осланя само на технологичните новости, или да държи на изграденото ѝ в съвсем други пазарни реалности ноу-хау. Тя трябва да наблегне на своята стратегия, включваща перфектна симбиоза между дигиталните реалности на днешния ден и индустриалното ноу-хау от XX век и първата декада от настоящия.

Гюхан Салманоглу от Pfizer EURIT пък демонстрира бъдеще, управлявано от wearable технологии – smart часовници, smart гривни, тениски, шапки и т.н.

1248154

Той показа дори прототипи на домашни пантофи със сензори, които ще улеснят значително отглеждането на инвалиди или (възрастни) хора, имащи проблеми с ходилата. На практика чрез сензорите ще знаем къде се намира и с каква скорост се движи човекът, носещ споменатите пантофи.

Това обаче не е всичко – съвсем скоро можем да очакваме памперси със сензори, които ще ни подсказват кога трябва да сменим пелените на нашите деца.

През следващите 10 години wearable технологиите би следвало да се превърнат в неизменна част от нашия лайфстайл. Нещо повече – те ще бъдат определящи за неговото развитие и интензитет от може би най-важната гледна точка – здравето.

Румънецът Александру Герматеску пък не пропусна да спомене и за настъпваща с пълна сила виртуална реалност, която ще отвори съвсем нови възможности за реклама. Очаквано, той спомена скорошното закупуване на Оculus Rift от Facebook, коствало на най-популярната социална мрежа 2 милиарда долара. Предвижданията са, че предоставената от технологията на Оculus Rift виртуална реалност ще стои в основата на следващата голяма социална мрежа.

1248156

Той спомена и как модерните игри могат да се превърнат в изцяло ново поле за реклама, давайки пример с пресния Grand Theft Auto V – заглавие, продало 35 милиона копия за по-малко от половин година и генерирало над един милиард долара 48 часа след пускането си в продажба. Нещо, с което не може да се похвали и най-касовият холивудски филм.

Неговата идея за GTA е, че всеки голям бранд може да отвори свой магазин в рамките на виртуалната реалност на играта. Магазин, от който потретилите могат директно да купуват различни реални стоки.

Прочее, Александру е създател на най-голямата рекламна агенция в северната ни съседка Румъния.

Британецът Саймън Бичара от своя страна начерта по адски убедителен начин пътя за успеха на един млад предприемач. Самият Саймън е бил на прага на бедността и мизерията, най-вече заради начина му мислене, с който успехите по закон бягат от всеки човек.

Начин на мислене, който впоследствие той е изкоренил и направил така, че новоизграденият да работи за, а не против него.

1248160

Няколкото основни стълба, които той спомена, бяха иновативно мислене, взискателност и простички методи за разрешаване на проблеми и реализиране на идеи. Според него навици, които трябва да си изгради един млад предприемач, са да работи здраво, ама наистина здраво, винаги да изгражда любопитен за него и колегите му път за постигане на определени цели (тоест да направим работата си действително интересно занимание), да следва строго определен план, включват основна цел, график и бюджет. Също да бъде добър слушател, да се стреми всичко научено да предава и на своя екип, критичен не само към себе си или останалите, а към всичко свързано с работата му и на последно място, но не и по важност – да може да се ориентира и да взема адекватни решения дори при предоставена му непълна информация.

Всъщност всяка изнесена лекция или форум представи колкото алтернативна, толкова и адекватно звучаща визия за бъдещето на мобилните технологии, рекламата, важността на дигиталното. В този ред на мисли ви съветваме да обърнете внимание на споделените видеа в рамките на този текст.

1248159

Ако трябва да си извадим съвсем минималистичен извод от споделеното в рамките на Webit 2014, то за да бъдете успешни в днешната все по-дигитализирана пазарна среда, не трябва да се осланяте единствено на нейните предимства, а да ги съчетавате с вече изграденото ви ноу-хау. По средата на всичко това, естествено, все още стои човекът като личност, а не бройка.

И не забравяйте, първото нещо, което трябва да си купите във вашия офис, е кафе машина. Качествена такава...

Водещи

Най-четени