Български онлайн магазин продавал фалшиви парфюми за 1,5 млн. лв. на година 22.01 | 09:38

От софийския офис на фирмата са иззети още компютри и счетоводни документи

От Нели Минчева

Служители на ГДБОП, заедно с представители на НАП и Патентното ведомство, предотвратиха незаконна търговия с луксозни стоки, съобщават от МВР.

От офиса на виртуален магазин, чието име не се уточнява, са иззети парфюми, носещи имената на запазени световни марки.

Фирмата укривала една трета от годишния си оборот, който възлизал на над 1,5 милиона лева.

Престъпната дейност на фирмата е пресечена след проведена съвместна операция на служители на сектор "Компютърни престъпления, интелектуална собственост и хазарт”, НАП, Патентно ведомство и столичното Четвърто РУП.

Акцията е реализирана на територията на столицата.

Нелегалната търговия се е извършвала чрез интернет сайт – един от най-големите магазини за електронна търговия, достъпен за неограничен брой потребители, уточняват от полицията.

Така виртуалният магазин, който функционирал от 2006 г., разпространявал богат асортимент от стоки на световно известни търговски марки, без съгласието на правоносителите.

В хода на операцията е извършено претърсване в офиса на фирмата. Там е открито голямо количество парфюми, носещи запазените марки, собственост на "Долче и Габана”, "Версаче”, "Армани” , "Булгари”, "Кристиан Диор”, "Кевин Клайн”, "Босс” и др.

Иззети са също над 30 компютърни конфигурации и сървъри, които са с нелицензиран софтуер, както и счетоводни документи. При извършената оперативна проверка е установено, че фирмата е укривала голяма част от оборота си, а щетите, нанесени на правоносителите, са за над 150 хиляди лева.

Предстои финансово-данъчна ревизия, която да уточни нанесените щети на фиска.

Срещу нелегалните търговци е образувано досъдебно производство за извършени престъпления срещу интелектуалната и индустриалната собственост, за които се предвижда наказание лишаване от свобода до пет години.

Експерти съветват да не се доверяваме на онлайн магазини, за които няма точна информация дали работят с големите световни компании, чиито марки рекламират и продават. Обикновено редовните онлайн търговци предоставят данни с кого имат сключени договори за представителство, както и подробна информация за дейността си.

Водещи

Най-четени