Видеоигрите - пресечна точка на религията и насилието 06.03 | 07:32
Двете чувствителни теми се преплитат, за да се създават вълнуващи сюжети

Връзката между насилието и видеоигрите е била обект на множество проучвания в миналото. Какво обаче се получава, когато електронните производители сложат в гейм-коктейла си и "щипка" религия?
Според ново проучване на Университета в Мисури резултатът е в появата на свързано с религията насилие, на което компютърните игри придават по-голяма тежест.
В изследването си докторантът по журналистика Грег Перолт проучил пет наскоро пуснати ролеви заглавия, чийто сюжет е обвързан с религиозната тематика - Mass Effect 2, Final Fantasy 13, Assassin’s Creed, Castlevania: Lords of Shadow и Elder Scrolls: Oblivion. Три от тези заглавия са с измислен религиозен сюжет, докато историята на останалите две се върти около делата на Римокатолическата църква.
Перолт играл и на петте игри, като в процеса на игра отбелязвал ключовите моменти и анализирал сцените, които носели най-силен религиозен отпечатък. Изводът, който впоследствие студентът направил, бил, че тези заглавия свързвали здраво религията с насилието.
"В повечето от тези игри се набляга на рицарите от ордена на Тамплиерите и на мотиви от кръстоносните походи", казва Перолт. В случая не само се наблягало на насилствената страна на религията, но във всяка от петте игри религията създавала проблеми, които основният персонаж трябвало да преодолее – дали в директна конфронтация с религиозни фанатици, дали в изчистване религиозна вина, коментира студентът.
Въпросът тук е дали видеоигрите произвеждат антирелигиозна пропаганда? От една страна, Перолт дава за пример Assassin’s Creed на френската Ubisoft, в която "добрите" герои принадлежат на орден от убийци, които трябва да спасят масите от господството на Римокатолическата църква и нейните рицари Тамплиери. От друга, са игри като Thane и Mass Effect 2, където организираната религия е представена в доста по-позитивна светлина.
Като цяло Перолт вярва, че макар да свързват религията и насилието, създателите на тези игри не се опитват нарочно да накърнят образа на религиозните институции.
"Вярвам, че те просто използват религията, за да създадат интересни места в сюжета на игрите. Ако погледнете компютърните игри като цяло, ще видите, че повечето от тях включват насилие под някаква форма. Причината - насилието е конфликт, а конфликтът е нещо вълнуващо за геймърите", заключава Перолт.
Водещи
-
Пето място за Милена Тодорова на Световното първенство по биатлон
Тя постигна един от най-големите успехи в българския спорт за 2025 г
23.02 | 18:00
-
Ще трябва ли България да плати 4 млрд. евро на измамените от Ружа Игнатова?
Измамените от криптокралицата възнамеряват да изправят страната ни пред съда на Европейския...
23.02 | 17:40
-
Млад скиор загина на пистата Мечи чал в Чепеларе
Най-вероятно мъжът е паднал при спускане
23.02 | 16:20
-
"Мечти" спечели наградата "Златна мечка" за най-добър филм на "Берлинале"
Норвежкият филм разказва за млада жена, която се влюбва в своя учител, но чувствата на...
23.02 | 17:00
Най-четени
-
Първан Симеонов: Протестът на "Възраждане" ще уплаши и ще има обратен ефект
Все още чуваме ехото на изборите, каза социологът
23.02 | 13:58
-
Костадинов: Ситуацията е като по време на Априлското въстание
По нареждане на Борисов бяха арестувани и унижавани наши хора, заяви лидерът на "Възраждане"
23.02 | 11:40
-
Официално откриване на новия български храм в Лондон "Свети Йоан Рилски"
Патриарх Даниил ще отслужи първата Света литургия
23.02 | 11:00