Индийците луднаха по онлайн пазаруването 26.03 | 13:21

Най-много се купуват билети за туристически пътувания

От iNews.bg

Макар и известна с бързото развитие на своята икономика през последните години, Индия все още е страна с доста бедно население като цяло. Заплатите там са ниски, множество компании инвестират, за да печелят от разликите в производствените разходи. Но има и такива, които навлизаха на този пазар, за да се възползват от очаквания му огромен ръст предвид ниската база, от която тръгват повечето сектори.

И изглежда, че за влагалите средства в развитието на сайтове за електронна търговия "златното" време вече е настъпило. Според нови данни на анализаторите от eMarketer хората в Индия масово са започнали да пазаруват онлайн.

При посещенията си в електронните магазини индийците обръщат голямо внимание на електрониката, дрехите и мобилните телефони.

Но най-голям интерес има към туристическия сегмент. Статистически данни показват, че 42% от градското население си е купувало билети за различни пътувания по интернет, докато други 33 на сто смятат да направят това в близко бъдеще.

Прогнозата на eMarketer е, че през тази година онлайн купувачите в Индия ще достигнат 21,5 млн. души, които ще похарчат за електронни покупки общо 14,2 млрд. долара. Онлайн търговията извън туристическия сегмент (билети за самолет, влак, екскурзии и почивки) се очаква да генерира продажби за 2,4 млрд. долара.

Пътуванията ще продължат да са с основна тежест при онлайн пазаруването до 2015, смятат още експертите.

А що се отнася до най-популярните сайтове в страната, в състава им влизат както имена на световни гиганти, така и местни играчи. Показателно е също, че, макар и ползваемостта на мрежата и развитието на други индийски сайтове да не са на особено добро ниво, то от някои от действащите в страната онлайн магазини се учат редица международни фирми при навлизането си в този бизнес.

Сред най-използваните електронни магазини в Индия са: edigiworld.com, vishalmegamart.net, ebay.in, flipkart.com, naaptol.com и др.

Водещи

Най-четени