Приложенията – основен стимул за покупка на смартфон 21.04 | 19:12

Това сочи проучване на Ericsson ConsumerLab, проведено в Русия, Бразилия и Индия

От Георги Георгиев

Освен желанието за по-добър и по-бърз интернет достъп, основна причина за закупуване на смартфон е достъпът до мобилни приложения. Това сочи проучване на научната организация Ericsson ConsumerLab, проведено на територията на Русия, Бразилия и Индия.

Озаглавен Emerging App Culture ("Развиващата се култура за ползване на приложения"), докладът показва, че новите притежатели на смартфони ползват приложения също толкова добре, колкото и опитните потребители в западните общества.

Данните показват, че 69% от потребителите на смартфони, участващи в изследването, ползват интернет ежедневно чрез приложения, а 20% от тях работят с приложения, нуждаещи се от голям капацитет за трафик на данни, като видео, телевизия, карти и навигация.

Десетте най-използвани активности от потребителите, наскоро закупили смартфон, са: проверка на местоположението, навигационни услуги и трафик информация; гледане на интернет телевизия; гледане на филми; онлайн игри; гледане на видео излъчване в реално време, игри в социалните мрежи; гледане на новини в реално време, публикуване в Twitter, четене и писане на блогове.

Проучването показва още, че потребителите не поставят граница между телефона си и приложенията, които използват чрез него.

Мобилните приложения, обаче, се използват различно на трите пазара. В Индия например, освен от приложенията за социални медии и игри, потребителите се интересуват повече от сваляне на персонализирани приложения като скрийнсейвъри, анимирани фонове и теми и различни браузъри.

От друга страна, в Русия ползват смартфоните си за по-прагматични цели и се насочват към приложения, необходими в ежедневието, като навигация и карти, сравнение на цени в магазини, баркод скенери, преводачи, речници и т.н. Бразилците пък използват приложения, които подобряват социалните им дейности и комуникация.

Според Джасмет Сингх Сети, старши специалист в Ericsson ConsumerLab, данните показват, че новите потребители поръчват все повече специализирани приложения (за уреждане на срещи и сравнение на цени) още от момента, в който си купуват смартфона.

"Употребата на тези специализирани приложения е почти толкова често срещана сред новите потребители на смартфони, колкото и сред опитните такива”, коментира Сети.