Приложенията – основен стимул за покупка на смартфон 21.04 | 19:12
Това сочи проучване на Ericsson ConsumerLab, проведено в Русия, Бразилия и Индия
Освен желанието за по-добър и по-бърз интернет достъп, основна причина за закупуване на смартфон е достъпът до мобилни приложения. Това сочи проучване на научната организация Ericsson ConsumerLab, проведено на територията на Русия, Бразилия и Индия.
Озаглавен Emerging App Culture ("Развиващата се култура за ползване на приложения"), докладът показва, че новите притежатели на смартфони ползват приложения също толкова добре, колкото и опитните потребители в западните общества.
Данните показват, че 69% от потребителите на смартфони, участващи в изследването, ползват интернет ежедневно чрез приложения, а 20% от тях работят с приложения, нуждаещи се от голям капацитет за трафик на данни, като видео, телевизия, карти и навигация.
Десетте най-използвани активности от потребителите, наскоро закупили смартфон, са: проверка на местоположението, навигационни услуги и трафик информация; гледане на интернет телевизия; гледане на филми; онлайн игри; гледане на видео излъчване в реално време, игри в социалните мрежи; гледане на новини в реално време, публикуване в Twitter, четене и писане на блогове.
Проучването показва още, че потребителите не поставят граница между телефона си и приложенията, които използват чрез него.
Мобилните приложения, обаче, се използват различно на трите пазара. В Индия например, освен от приложенията за социални медии и игри, потребителите се интересуват повече от сваляне на персонализирани приложения като скрийнсейвъри, анимирани фонове и теми и различни браузъри.
От друга страна, в Русия ползват смартфоните си за по-прагматични цели и се насочват към приложения, необходими в ежедневието, като навигация и карти, сравнение на цени в магазини, баркод скенери, преводачи, речници и т.н. Бразилците пък използват приложения, които подобряват социалните им дейности и комуникация.
Според Джасмет Сингх Сети, старши специалист в Ericsson ConsumerLab, данните показват, че новите потребители поръчват все повече специализирани приложения (за уреждане на срещи и сравнение на цени) още от момента, в който си купуват смартфона.
"Употребата на тези специализирани приложения е почти толкова често срещана сред новите потребители на смартфони, колкото и сред опитните такива”, коментира Сети.
Водещи
-
Русия атакува пристанищния град Одеса
"Русия вероломно насочи ракета към жилищна сграда, в която се извършва стопанска дейност",...
18.11 | 15:30
-
От декември пътуването в градския транспорт на Пловдив ще става изцяло с електронно таксуване
Обмисля се цената на билета от шофьора да бъде по-висока.
18.11 | 15:21
-
БАБХ започва масови проверки преди Никулден
При проверките Агенцията си сътрудничи и с други с компетентни органи като ИАРА, КЗП и МВР.
18.11 | 14:59
-
Изпълваме още една стъпка от критериите за еврозоната
Очакванията са до края на годината и критерият за ценова стабилност да бъде изпълнен, като по...
18.11 | 14:45
Най-четени
-
Асен Василев: 86 депутата подкрепиха санитарния кордон
Асен Василев отрече и двете обвинения, като ги определи с “вътрешни противоречия в самите...
18.11 | 10:59
-
Протест в квартал "Христо Ботев" в София: Жители недоволстват заради прекъсвания на тока
По думите им тридневните аварийни дейности и прекъсвания на тока са унищожили десетки...
18.11 | 10:00
-
В столичния квартал „Хаджи Димитър“ тази нощ е имало обир на казино
По информация на телевизията откраднатата сума е около 50 000 лева.
18.11 | 09:45