Приложенията – основен стимул за покупка на смартфон 21.04 | 19:12
Това сочи проучване на Ericsson ConsumerLab, проведено в Русия, Бразилия и Индия
Освен желанието за по-добър и по-бърз интернет достъп, основна причина за закупуване на смартфон е достъпът до мобилни приложения. Това сочи проучване на научната организация Ericsson ConsumerLab, проведено на територията на Русия, Бразилия и Индия.
Озаглавен Emerging App Culture ("Развиващата се култура за ползване на приложения"), докладът показва, че новите притежатели на смартфони ползват приложения също толкова добре, колкото и опитните потребители в западните общества.
Данните показват, че 69% от потребителите на смартфони, участващи в изследването, ползват интернет ежедневно чрез приложения, а 20% от тях работят с приложения, нуждаещи се от голям капацитет за трафик на данни, като видео, телевизия, карти и навигация.
Десетте най-използвани активности от потребителите, наскоро закупили смартфон, са: проверка на местоположението, навигационни услуги и трафик информация; гледане на интернет телевизия; гледане на филми; онлайн игри; гледане на видео излъчване в реално време, игри в социалните мрежи; гледане на новини в реално време, публикуване в Twitter, четене и писане на блогове.
Проучването показва още, че потребителите не поставят граница между телефона си и приложенията, които използват чрез него.
Мобилните приложения, обаче, се използват различно на трите пазара. В Индия например, освен от приложенията за социални медии и игри, потребителите се интересуват повече от сваляне на персонализирани приложения като скрийнсейвъри, анимирани фонове и теми и различни браузъри.
От друга страна, в Русия ползват смартфоните си за по-прагматични цели и се насочват към приложения, необходими в ежедневието, като навигация и карти, сравнение на цени в магазини, баркод скенери, преводачи, речници и т.н. Бразилците пък използват приложения, които подобряват социалните им дейности и комуникация.
Според Джасмет Сингх Сети, старши специалист в Ericsson ConsumerLab, данните показват, че новите потребители поръчват все повече специализирани приложения (за уреждане на срещи и сравнение на цени) още от момента, в който си купуват смартфона.
"Употребата на тези специализирани приложения е почти толкова често срещана сред новите потребители на смартфони, колкото и сред опитните такива”, коментира Сети.
Водещи
-
bTV премахна Цънцарова от лицата на телевизията
Снимката на Цънцарова е премахната от раздела "Лицата на bTV" в сайта на телевизията. Там все...
23.12 | 17:40
-
Двойно са поскъпнали някои лекарства у нас за последните месеци
Причините не са свързани с еврото, а с липсата на контрол на цената на производителя
23.12 | 17:19
-
Евелина Славкова: Малките партии губят при нов проект на Радев
Славкова посочи, че т.нар. "санитарен кордон" срещу Делян Пеевски вече е бил реализиран на...
23.12 | 16:59
-
КЗК се произнесе в полза на Столична община по поръчката за сметопочистване в София
Процедурата за Зона 4
23.12 | 16:45
Най-четени
-
Митов обяви: МС създава специализирана оперативна група за борба с прането на пари
Той има опит в това отношение и заедно с другите институции като НАП, Агенция „Митници“, ДАНС,...
23.12 | 13:00
-
Нощен труд - заплащането минава в евро от 2026 г.
Измененията са свързани със синхронизирането на нормативния акт със Закона за въвеждането на...
23.12 | 14:30
-
Борисов: Комисията за противодействия на корупцията не трябва да същестува
Повод за неговия коментар са нейните искания за прекратяване на мандата на варненския кмет...
23.12 | 12:30
-
Проф. Тодор Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично у нас
Той подчерта, че е много добър фактът, че много хора вече са ваксинирани
23.12 | 10:30