Светът купува повече PC-та от очакваното 12.04 | 19:00

Повишеното търсене се дължи най-вече на бизнеса в страните от Европа, Африка и Близкия изток

От Георги Георгиев

За първото тримесечие на 2012 г. глобалните доставки на персонални компютри се оказаха по-високи от прогнозните за Европа, Близкия изток и Африка, съобщава Reuters. Информационната агенция цитира данни на изследователската компания Gartner, според която повишените продажби се дължат на засиленото общо търсене на PC-та от страна на бизнеса в тези региони.

По отношение на търсенето от страна на частни потребители данните варират за съответната държава, отчетоха анализаторите.

Резултатите опровергаха по-ранните прогнози за спад от 1,2% за тримесечието. До края на март тази година са били продадени близо 89 млн. устройства повече в сравнение с последните три месеца на 2011 г. и с 6,7% повече в сравнение със същия период година по-рано.

Ситуацията в азиатско-тихоокеанския регион обаче не е толкова обнадеждаваща за PC-производителите. Отбелязаният там ръст е в рамките на едва 2%. Част от причините за това са прекратената от Китай програма за субсидиране на покупките на персонални компютри в селските региони. Индия също оказа влияние, като отложи проект на местните власти, целящ да предостави безплатни лаптопи на учениците в страната.

Доставките в САЩ за тримесечието са намалели с 15,5 млн. единици или с 3,5%. Този спад обаче е по-малък от прогнозираните от Gartner 6,1%.

Сред доставчиците на първо място остава Hewlett-Packard с ръст от 3,5% за периода и пазарен дял от 17,2%. Китайците от Lenovo отново отчетоха най-силния ръст от цели 28,1%, което им позволи да обхванат 13,1% от световните доставки.

Анализаторът от Gartner Микако Китагава прогнозира, че в хода на годината продажбите на PC-та ще се повишат с появата на новите чипове на Intel с 22-нанометровата архитектура Ivy Bridge, както и на новия Windows 8 на Microsoft. Китагава обаче предупреди, че тези продукти няма да успеят да повишат търсенето до исканите от производителите нива.

Водещи

Най-четени