Северните държави към Facebook: Спрете рекламите! 23.11 | 09:50
Потребителите не трябва да получават т.нар. „спонсорирани истории“ без съгласието им
Facebook трябва да спре непоисканите реклами към потребителите в северните европейски държави или ще бъде изправен пред правни действия. Това заяви норвежка потребителска организация, цитирана от AFP.
Въпросната агенция, подобно на други подобни организации в северния регион на Европа, иска да постави край на нежеланите реклами, които се появяват в новинарския поток на страниците на потребителите.
Активистите са изпратили официално писмо до Европейската комисия, с което искат да разберат дали действията на Facebook са в синхрон с европейската директива за поверителност на електронната комуникация. Те се интересуват и от възможността за поправки в европейските правила, създадени преди появата на Facebook.
"Забранено е да се изпращат електронни реклами към потребители, които не са дали своето съгласие по имейл или SMS”, коментира защитничката на потребителските интереси Грий Нергаард. "Смятаме, че част от рекламите, които Facebook наричат "спонсорирани текстове", започват много да приличат на непоискани рекламни съобщения", допълва тя.
В зависимост от отговора на Европа норвежките власти могат да предприемат законодателни действия и евентуално да сложат край на тази практика.
"Спонсорираните текстове" са вид реклами, които се показват страницата на потребителя, информирайки го, че някой негов контакт или приятел е like-нал продукт. Така се създава погрешното впечатление, че дадения продукт или компания наистина са одобрени от въпросния човек, без той да подозира за това.
"Системата еволюира дори още повече", коментира Нергаард. "Сега можете да получите подобна реклама дори без да ви излиза, че тя е харесана от ваш приятел".
От социалната мрежа отговориха на обвиненията с твърдението, че спазват европейските и норвежките закони. Говорителят на Facebook за Северна Европа Ян Фредриксън заяви, че потребителите могат да избират да блокират този тип реклами в настройките на профила си.
Отговорът изглежда не задоволява Нергаард и нейните съмишленици. За норвежките активисти основният въпрос е да потребителите първо да бъдат попитани дали искат да получават тези реклами, а не рекламите да бъдат пускани по подразбиране, макар и с опция да могат да бъдат изключени.
През юни тази година Facebook достигна до извънсъдебно споразумение по дело в САЩ, в което потребители искаха 10 млн. долара за неоторизираното използване на тяхна информация и снимки при презентиране на "спонсорирани материали".
Водещи
-
Явор Дачков: Добро решение на bTV, Цънцарова е партиен журналист на ПП–ДБ
След бурните реакции и подкрепа към журналиста Мария Цънцарова около евентуално нейно...
19.12 | 18:00
-
София пуска "зелен билет" за 1 лев заради мръсния въздух
Мярката влиза в сила за три дни, призовават гражданите да оставят автомобилите си
19.12 | 17:40
-
На директора на 138-о училище му прилоша в съдебната зала
Заседанието започна със закъснение
19.12 | 17:20
-
България се прощава с олимпийския шампион Боян Радев на 22 декември
Боян Радев е обявен за дарител номер 1 на Националния исторически музей, в който има специална...
19.12 | 16:33
Най-четени
-
Идеален фалшификат няма – ето как да разпознаете фалшиво евро в България
От МВР подчертават, че идеален фалшификат не съществува – винаги може да бъде открит елемент,...
19.12 | 10:15
-
Безплатно паркиране в София за празниците – ето кога
Зоните за почасово платено паркиране няма да работят в следните периоди:
19.12 | 14:30
-
Над 55% от българите подкрепят Европейския съюз
Изследването е проведено в периода от 14 до 24 ноември 2025 година сред 1004 пълнолетни...
19.12 | 15:30