Евтина страна с море - така чужденците виждат България 20.11 | 16:39
Това показват проучвания, направени във връзка със създаването на бранд "България"

В очите на чуждестранните туристи, посещавали България, тя е евтина страна с море и слънце. Това показват изследванията, направени сред българи и чужденци, във връзка със създаването на новия бранд "България”.
Според тази статистика през 2011 г. 8,7 млн. туристи са посетили България. От тях 4,5 млн. души са дошли у нас на ваканция или почивка, а 1 млн. души са били в страната на бизнес туризъм.
Според чуждестранните ни гости основните ни проблеми като туристическа дестинация се оказват лошото благоустройство, мръсотията и липсата на сигурност.
От своя страна, българските туристи смятат, че страната ни разполага с прекрасни дадености, като море, планина, климат и историческо наследство.
Според проучванията 80% от посетилите България твърдят, че са склонни отново да дойдат у нас, докато 62 на сто от анкетираните са заявили, че са посещавали страната повече от един път. 90% от чуждестранните ни гости пък твърдят, че са удовлетворени от ваканцията си в България.
Факторът, който най-много влияе върху избора на дестинация се оказват цените. След тях се нареждат настаняването и климата, които изпреварват обслужването и чистотата. Сигурността се нарежда едва на шесто място, а след нея са факторите природа и забележителности.
Основните символи, с които българите свързват страна си са розата, морето, минералните извори и планините. 62 на сто от чужденците определят морето и плажовете като най-запомнящото се нещо у нас. 56% асоциират България със слънцето, а 42% с ритуалите и занаятите. Ето защо бъдещият бранд на страната ще акцентира именно на слънчевия климат и културното наследство.
Родните туроператори възприемат България преди всичко като страна с климат, благоприятен за туризъм (84%). 81 на сто пък я свързват с красивата й природа. Страната ни е смятана и за подходящо място за ваканция за младежи, според 68% от респондентите. Най-често обаче чуждите туроператори, работили с България, са най-впечатлени от красивата й природа.
От гледна точка на цветовете страната ни е асоциирана от 34 на сто от респондентите посочват зеленото. 23,5 на сто обаче твърдят, че България се свързва по-лесно с жълтото. Синьото е българският цвят смятат 16% от чужденците, а 15 на сто свързват страната с червеното.
Водещи
-
Кацарчев: Увеличението с 5% на заплатите в държавния сектор е пълна подигравка с хората
Работещите у нас поемат 2/3 от приходите в бюджета, подчерта главният икономист на КТ...
25.02 | 21:00
-
Георги Ганев за Еврозоната: Ползите за България надвишават негативите
Тя не е само цветя и рози, каза икономистът
25.02 | 20:16
Най-четени
-
Писмото с искане за извънреден конвергентен доклад за еврото вече е факт
Това съобщиха от МФ и БНБ
25.02 | 16:30
-
Еврото: Експерти с коментар за "сивите" пари и протестът на "Възраждане"
По-възрастните хора са по-скептични към еврото, допълни експертът.
25.02 | 08:44
-
БНБ обясни какво ще се промени с еврото
През следващите шест месеца банките ще продължат да обменят банкноти и монети от левове в...
25.02 | 13:00
-
Радев: Вече има различна оценка за войната в Украйна
Това коментира президентът, след като се запозна с доклада за състоянието на въоръжените сили
25.02 | 14:10