МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Първан Симеонов: Проблемът на правителството е с прекаляването - оттук идват големите грешки
Енергията от 2020 г. не е изчерпана, търси си нов стопанин
21.07 | 18:00
-
Източeн хороскоп за втората половина на юли
Партии започват рокади и реформи, отпускарите ще се радват на повече екзотика, изчислява...
21.07 | 17:45
-
Опасни бактерии са открити по турското крайбрежие
Има ги в крайбрежните райони на Мраморно, Егейско и Средиземно море, бият аларма здравни...
21.07 | 17:30
-
Мнозинството в НС предлага промени, свързани със заплащането на медиците
Законопроектът е публикуван на сайта на Народното събрание
21.07 | 17:30
Най-четени
-
Хаджигенов за ареста на Благомир Коцев: Не можем да кажем, че това е чиста поръчка
Той заяви, че не може да приеме упреците към съда
21.07 | 10:00
-
Ваучерите за храна, издадени през 2025 г. в лева, ще могат да се ползват до края на тяхната валидност
Те ще бъдат конвертирани в евро на касата
21.07 | 13:00
-
В жегите: Без плаж - от 11 до 16 ч.
Не преяждайте и не пийте алкохол, не влизайте в морето след хранене, съветва лекар
21.07 | 10:15