МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Софийският районен съд осъди Васил Михайлов, син на пернишкия прокурор Бисер Михайлов
Прокуратурата настояваше за по-тежко наказание от 11 години и 11 месеца лишаване от свобода и...
11.04 | 17:40
-
Столично училище жертва входа си заради хазартна зала
Драматичният случай се е разиграл през 2019-2020 г., когато училището получава нареждане от...
11.04 | 17:20
-
Протест в памет на Сияна ще блокира пътя край Телиш
Обходни маршрути и организация на движението
11.04 | 16:59
-
ГДПБЗН с нова техника и важни препоръки за Великден
Увеличение на засегнатите от пожари площи
11.04 | 16:45
Най-четени
-
Шефът на АПИ към бащата на Сияна: Апелирам да даде конкретни имена на заплашвани служители
"Никой никога не е заплашвал или спирал служители на Агенция „Пътна инфраструктура“ да...
11.04 | 14:45
-
Кирил Петков: Пеевски е звънял като луд на всякакви министри
Неговото изявление е продължение на думите на Андрей Цеков от вчерашния ден, който твърди, че...
11.04 | 11:33
-
Брокер с прогноза за цената на имотите при влизането ни в еврозоната
Първият фактор - високото търсене повишава цената. Освен това има и ниско предлагане.
11.04 | 14:30
-
Петков:Андрей Цеков е получил закана, че ако продължава да се споменава Иван Мирински ще има проблеми
Съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков коментира актуални теми в НС.
11.04 | 10:45