МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан
Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Какви послания отправи папата в навечерието на Коледа?
В юбилейната за католическия свят година и първа Коледа за папа Лъв XIV, той отправи послания...
24.12 | 16:20
-
Бъдни вечер край морето в Бургас: Водолази от цялата страна търсят подаръци на морското дъно
Вместо паричка в баница, участниците търсят делва с жълтици, в която са скрити късметите
24.12 | 15:59
-
България предложи да достави мазут на Северна Македония
Проверка установи, че в страната ни има достатъчни количества
24.12 | 15:30
-
Как ще се движи градският транспорт в София по празниците
Променени разписания в предстоящите дни
24.12 | 15:15
Най-четени
-
Какво да присъства на трапезата на Бъдни вечер
Насладете се на коледната магия като разгледате тези чудни ястия:
24.12 | 10:16
-
Времето около Коледа и Нова година може да ни покаже каква ще е следващата година
Ето какви са едни от най-популярните поверия.
24.12 | 09:59