МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан
Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Зеленски иска министрите, разследвани за корупция, да бъдат уволнени
Министърката на енергетиката отрече да е извършила нещо нередно, но подаде оставка
12.11 | 19:45
-
Сериозни нарушения в хоспис в Черноморец, отнеха лиценза му
По-рано служители на лечебното заведение излязоха на протест
12.11 | 19:30
-
Йотова: Ветото на Румен Радев защитава българския интерес и държавността
Вицепрезидентът призова за голямо обсъждане на бъдещето на рафинерията
12.11 | 19:15
-
1,9 млн. българи нямат достъп до аптека
В селата е пълна трагедия заради липсата на транспорт
12.11 | 19:00
Най-четени
-
НСО официално: Всички шофьори са длъжни да ни направят път!
Позиция на Националната служба за охрана:
12.11 | 12:45
-
Милен Велчев: Това е единственият вариант за бюджет, ако сме кацнали от Луната вчера
Този бюджет е прахоснически, нереформаторски и изпуска възможности да приведе държавните...
12.11 | 15:10
-
Убиецът на Мая избяга при родителите си
Има и дребни глоби за паркиране – 20 лева, както и за забравени документи – 10 лв.
12.11 | 11:59