МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан
Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Задържаха гръцкия модел Анастасиос Михайлидис от случая „Хасърджиев”
По искане на Софийска районна прокуратура е образувано производство срещу него
05.12 | 20:45
-
Поразен от Украйна танкер мистериозно доплава до България и заседна край Ахтопол
Българските институции изготвят план за реакция
05.12 | 20:30
-
Румен Петков: ПП направиха Пеевски недосегаем с промените в Конституцията
Според бившия вътрешен министър протестът е бил „яхнат“ от Кирил Петков
05.12 | 20:15
Най-четени
-
Борисов: Провокатори тормозят семейството ми! Денков търсеше Пеевски при проблем!
"Днес ще направя един тест дали работим заедно - събрахме подписи и входираме искане да...
05.12 | 11:45
-
В понеделник правителството внася коригирания проектобюджет в НС
Какви ще са параметрите на план-сметката за 2026 г.
05.12 | 13:20
-
Голяма секира: Цените в сладкарницата на Линда Петкова скочиха до небесата
За поръчковите торти на няколко етажа клиентите шушукат, че цените са "космически“, а някои...
05.12 | 11:30
-
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета
Очакваме да отидем на избори максимално бързо, призова Божидар Божанов
05.12 | 13:10