МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Обявиха най-успешните бизнес лидери в България за 2025
29.05 | 10:59
-
САЩ ще започнат да анулират визите на китайски студенти 2
Китайското посолство във Вашингтон засега не е отговорило на запитванията на Ройтерс за...
29.05 | 10:44
-
Днес решават дали Варна ще изтегли дълг за милиони
Сесията ще се излъчва в реално време през YouTube канала на институцията.
29.05 | 10:30
-
Плевнелиев: Българите стават по-бедни заради "Боташ"
Росен Плевнелиев бе категоричен, че всяка европейска държава, която е приела еврото, се е...
29.05 | 10:15
Най-четени
-
Властите обещават - до няколко седмици BG-ALERT трябва да функционира изцяло
Затова се преминават тези обучения, за да могат да знаят съответните институции кога и при...
29.05 | 08:58
-
2 месеца след смъртта на Сияна – старт на делото, обвиняемият е внесъл обжалване
Бащата на Сияна - Николай Попов, който откакто загуби дъщеря си, поведе битка за справедливост...
29.05 | 09:12
-
Владимир Путин е очертал условията за прекратяване на войната в Украйна
„Путин е готов да сключи мир, но не на всяка цена“, заяви един от високопоставените руски...
29.05 | 09:30