МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Откриха проект за рециклиране на строителни отпадъци в Кремиковци
Умните общества не си замърсяват околната среда, заяви вицепремиерът Томислав Дончев
03.05 | 18:00
-
България триумфира в отборната надпревара при девойките на Еврокупата по художествена гимнастика
Грациите ни спечелиха златото в Баку
03.05 | 17:40
-
Какъв ще е м. май за всеки според личния му месец?
Времето е подходящо за шопинг на джаджи и домашни ел. уреди, сочи месечната прогноза на топ...
03.05 | 17:20
-
България и Гърция подписаха съвместната декларация за водите на Арда
Това съобщиха днес от гръцкото външно министерство, родното МВнР още не е потвърдило
03.05 | 17:00
Най-четени
-
Антон Хекимян: Сицилианска е драмата между Терзиев и Спаси София
Борис Бонев е като латерна, с Терзиев говорят само за пари и постове, издаде той
03.05 | 13:00
-
България и Гърция подписаха съвместната декларация за водите на Арда
Това съобщиха днес от гръцкото външно министерство, родното МВнР още не е потвърдило
03.05 | 17:00
-
Какво да направите, ако искате да обмените повредени левове в евро?
Ето как БНБ отговаря на този въпрос
03.05 | 10:40
-
Павела Митова: Датата за влизане в еврозоната не е заветна дата за управлението
Тя посочи, че има ясно оформено коалиционно споразумение, което се спазва
03.05 | 12:00