МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Пожарът в Сакар планина: 8000 дка обхванати от пламъци, огнеборци дежурят
Огънят възникна вчера следобед близо до пасище и първоначално бе на площ 1000 декара
10.09 | 09:30
-
Православната църква почита паметта на три сестри мъченици
Мъченичество в името на вярата
10.09 | 09:15
-
Край на хартиените здравни карти и бележки: Новата система улеснява родители и медици
Данните от тях са налични в системата, а достъп до нея имат единствено медицинските...
09.09 | 17:59
Най-четени
-
Православната църква почита паметта на три сестри мъченици
Мъченичество в името на вярата
10.09 | 09:15
-
Пожарът в Сакар планина: 8000 дка обхванати от пламъци, огнеборци дежурят
Огънят възникна вчера следобед близо до пасище и първоначално бе на площ 1000 декара
10.09 | 09:30
-
Тол камерите претоварват МВР със сериозна работа 4
Камерите заместват липсващите полицаи
09.09 | 13:30