Метрото – виртуалният супермаркет на бъдещето 07.07 | 07:23
В Южна Корея вече става дума за съществуваща търговска практика

Пътят от стълбите на метростанцията до перона, където чакаме влака, обикновено не е много интригуващ. Тук-таме някое малко магазинче, будка със закуски, алкохол и цигари. При това не във всички метростанции, макар и в сравнение с други европейски градове в София присъствието на такъв тип търговски обекти е по-скоро високо.
В Азия нещата стоят по друг начин. От доста време японците предпочитат в най-голяма степен да пазаруват от магазини, намиращи се в непосредствена близост до метрото. Южна Корея стига по-далеч – магазините не само са пряко свързани с необходимостта да се ползва метрото, но и все по-често са виртуални.
Иновативната идея е на веригата Home Plus, която е южнокорейското подразделение на британския гигант Tesco. Тя е разположила свои оригинални търговски обекти в няколко корейски метростанции, като в тях не се предлагат самите продукти, а само техни мостри.
Минавайки покрай стените на "магазина", хората могат да разглеждат стоките и, ако се спрат на някоя от тях, да използват специално създадено за целта приложение за мобилен телефон, което сканира кода на съответния артикул и дава информация за неговите качества и цена. Междувременно продуктът се добавя във виртуалната количка на пазаруващия, където впоследствие може да се добавят и други стоки или пък да се изваждат такива, от които човек иска да се откаже.
Следва потвърждение на крайния избор, мобилно плащане и доставка на продуктите в края на работния ден на домашния адрес на потребителя.
По данни на Home Plus до момента над 10 хил. души са се възползвали от иновативния и съвсем отскоро тестван метод на пазаруване. Освен това веригата отчита над 130% увеличение на онлайн продажбите си.
Опити за превръщане в рутина на практиката за виртуално "оглеждане" на продукта досега е имало и на други места по света. Редица американски компании се възползват успешно от приложения за смартфони, чрез които потребителят може да получи информация за стоките, да сравнява цени, да търси коментари. Досега обаче за активна търговия на принципа на тези нови технологии се говореше по-скоро в бъдеще време.
Все пак, добре е да се подчертае, че политиката на Home Plus в тази област все още се обозначава, дори и от самата компания, като експеримент. В много от източниците, в които може да се открие информация по темата, обаче за този експеримент усилено се използва определението "успешен".
Водещи
-
Заподозреният в убийството на консервативния активист Чарли Кърк категорично отказва да сътрудничи на властите
Помощ от близките
15.09 | 08:45
-
Вълчев отправи приветствие към всички ученици, учители и родители по повод първия учебен ден и началото на новата учебна година
Министърът на образованието се обърна към учителите, като заяви, че всяко цвете, което ще...
15.09 | 08:28
-
Axios: Путин и Нетаняху преминават "червените линии", докато Тръмп стои пасивно
Тръмп стои пасивно
13.09 | 15:30
-
Дъждовен първи учебен ден
В средата на новата седмица ще има повече слънце, но в края й студен фронт отново ще премине...
14.09 | 18:00
Най-четени
-
Въвежда се нова задължителна ваксина за децата
Първата доза за варицела ще се поставя между 12 и 15-месечна възраст, а втората – при...
14.09 | 12:40
-
До 2050 г. населението на България ще падне под 5 млн. души
Това предупреди пред бившият министър на образованието Сергей Игнатов
14.09 | 10:40
-
Бойко Борисов: Вятърът на Промяната забави пускането на АМ "Европа"
Народът си плати цената, заяви лидерът на ГЕРБ
14.09 | 11:00