Щастливите хора пазаруват по-бързо 18.07 | 12:06

Препоръката към търговците е да се съсредоточат не само върху стоката, която предлагат, а и върху средата край нея

От Нели Минчева

Клиентите в добро настроение по-бързо правят своя избор, когато са в даден магазин, в сравнение с хората, които са нещастни, докато пазаруват, сочи американско проучване, цитирано от агенция UPI.

Изследователите от няколко щатски университета са оказвали влияние върху настроението на участвалите в експеримент, показвайки им приятни (малки кученца) или неприятни (подути крака на болен човек) изображения, като хората освен това били помолени да си припомнят приятни или неприятни събития от своето минало.

След това на доброволците били показвани една по една снимки на различни обекти, към които е трябвало да бъдат прикачени прилагателни от предварително определен списък.

Участниците, намиращи се в добро настроение, давали своите отговори и оценки за предметите по-бързо и по-последователно. Освен това, за разлика от другите, в много по-малка степен били склонни да кажат, че вече не харесват продукт, за който в началото са подчертали, че одобряват.

"Решенията, които взимаме, за това дали харесваме, или не, даден предмет, определят нещата, към които се стремим или които избягваме", казват изследователите. Това изявление само по себе си изглежда логично, но много пъти е подценявана предварителната нагласа при опитите да накараме някого да хареса даден обект.

Нещо повече – ако клиентите са щастливи, те по-бързо ще пазаруват и ще решават какво им трябва, след което ще напускат магазина и ще позволят по-добро управление на времето и персонала.

Ето защо препоръката към търговците е да се съсредоточат не само върху стоката, която предлагат, а и върху средата край нея – приветливи продавачи, обстановка, приятни изображения и аромати.

Водещи

Най-четени