Неясен happy еnd с виртуални диаманти 16.12 | 07:05

Сумата по картата на клиентката е възстановена. Не е ясно все още обаче къде е била изтекла

От iNews.bg

По картата на Анета Нейкова, за чийто случай ви разказахме преди повече от месец, вече са възстановени всички суми. На няколко транша ProCredit Bank преведе до край оспорените от госпожа Нейкова суми за заплащане на виртуални диаманти.

iNews припомня, че след като госпожата беше закупила за героинята на дъщеря си в Lady Popular виртуални диаманти, с изненада установила, че изтеглената сума е шест пъти по-голяма. По принцип играта е много популярна и е безплатна, но съществуват допълнителни платени възможности, за да направи детето своята "лейди" по-красива, умна и самостоятелна.

И защото не е плащала за 6 виртуални диаманта, госпожа Нейкова подаде жалба в Комисията по защита на потребителите. От там започнахме да се опитваме да следим случая по и между институциите.

Добрият за госпожа Нейкова финал на ситуацията от днес поражда обаче някои въпроси.

Според официалното становище на банката е "регистрирано оспорване към банката, обслужваща търговеца, инициирал спорните транзакции". Съответно се обяснява, че банката е предприела "съответни действия", вследствие на което търговецът е възстановил девет от сумите по оспорените транзакции". Общата сума се посочва на 129,30 евро.

Това становище на банката не дава обаче яснота къде е възникнал проблемът.

От една страна, щом са възстановени сумите на госпожа Анета Нейкова, явно транзакциите не са извършени от нея.

От фирмата "Ексес Софтуер", чиято е играта Lady Popular, също отрекоха проблемът да е възникнал при тях с аргумент, че системата, с която работят не позволява това.

Освен това представител на сайта потвърди в писмо до iNews, че са представили необходимите документи пред разследващите в МВР и преписка срещу сайта няма да има изобщо, тъй като не е открита вина.

Може би и заради това официално становище от Министерство на вътрешните работи изобщо не може да бъде открито.

Отделно на това от Комисията за защита на потребители също нямат становище по въпроса все още. Там е стартирана процедура по помирително производство, за която обаче все още няма насрочена дата.

И днес, два месеца след като госпожа Нейкова установи, че от картата ѝ е изчезнала сериозна сума, все още не може да се каже как се е получила ситуацията (случаят не може и да се определи като кражба).

Това, че не знаем кой е виновен, означава обаче и че не знаем къде е грешката. И съответно така тя не би могла да бъде оправена.  

Водещи

Най-четени