Nokia променя маркетинговата си стратегия в Европа 23.07 | 10:46

Компанията ще заложи на разпространението на смартфони през големите мобилни оператори

От Георги Георгиев

Финландската Nokia обмисля да скъса с традиционната си стратегия за масов маркетинг преди пускането на новите си смартфони под Windows 8 тази есен, съобщава Financial Times.

По информация на бизнес изданието производителят на мобилни телефони е влязъл в тайни преговори с европейски мобилни оператори от ранга на France Telecom. Целта е формирането на ексклузивни оферти за клиентите при пускането на смартфоните под бъдещата операционна система на Microsoft. За момента сделката не е финализирана.

Обичайният маркетингов подход на Nokia при появата на нов модел мобилен телефон акцентира върху бързите продажби на максимален брой апарати, като за целта се използват всички възможни канали.

Тази стратегия скоро ще бъде заменяна със създаването на партньорства с европейски мобилни оператори, които ще помогнат за разпространяването на смартфоните на Nokia през мрежите си. Първоначално компанията ще разчита не една или две от тях, информира източник на Financial Times, пожелал анонимност.

В края на миналата седмица Nokia представи финансовите си резултати за последното тримесичие. В тях се отчитат загуби в размер на 1,4 млрд. евро, като оборотът на финландската компания пък се е свил с 18,7% до 7,54 млрд. евро.

Най-голям спад е отчетен в продажбите на смартфони – 34% до 1,54 млрд. евро.

Водещи

Най-четени