Китайският гигант Alibaba пуска собствена търсачка 13.10 | 09:29

Новата услуга се нарича Etato и вече се намира в крайна тестова фаза

От Нели Минчева

Китайският сайт за онлайн търговия Alibaba обяви, че пуска собствена интернет търсачка, което се определя като ключов ход, особено в настоящия момент, когато делът на Google на местния пазар става все по-малък, съобщава АФП.

Новата търсачка се нарича Etato и вече се намира в крайна тестова фаза, е уточнил за агенцията говорител на компанията. Първоначално инструментът за търсене ще бъде интегриран в сайта Taobao, който е част от групата на Alibaba и е най-голямата платформа за онлайн продажби в страната.

Част от резултатите при търсене ще бъдат захранвани от търсачката на Microsoft Bing – със сравнително слаби позиции към момента в Китай. Основните конкуренти ще са лидерът в тази област Baidu и в по-малка степен Google.

Американският гигант започна да отчита спад в пазарния си дял в азиатската държава, след като през януари заяви, че повече не желае да налага цензура върху резултатите от търсенията и заплаши китайското правителство с изтегляне от страната. След няколко месеца на пререкания с Пекин Google в крайна сметка получи подновяване на лиценза си за операции на местния пазар, който е най-големият в света с над 420 млн. интернет потребители.

Въпреки това обаче пазарният дял на компанията се понижи до 24,2% през второто тримесечие спрямо 30,9% за първите три месеца, по данни на Analysys International. В същото време Baidu засили позициите си и вече има 70 на сто от пазара в сравнение с 64% за първото тримесечие.

Водещи

Най-четени