Таблетите вдигат консумацията на новини 19.03 | 18:23

Според проучване все повече потребители използват смартфоните и таблетите си за достъп до новинарско съдържание

От Георги Георгиев

Мобилните технологии изглежда увеличават апетита на потребителите за новини, но въобще не е ясно кога новинарската индустрия ще спечели от това, показва ново американско проучване, цитирано от AP.

Според данни на създадена от изследователския център Pew проект за високи постижения в журналистиката 27% от американците казват, че четат последните новини от своите смартфони или таблети.

Тези потребители също така били склонни да издирват традиционни новинарски сайтове или приложения, с което засилвали връзките си със старите вестникарски или телевизионни организации.

Според проучването хората с таблети били склонни да четат по-дълги статии и да прекарват повече време с новинарски сайтове, от тези, които работели със смартфони и настолни компютри, обяснява Том Росенщил, директор на проекта на Pew.

"Мнозина днес вече имат навика да проверяват таблетите си преди да си легнат вечер и така да проверят новините във вестниците от следващия ден", коментира Росенщил.

Според доклада за периода 2010 – 2011 г. уникалните посещения в онлайн сайтовете са скочили със 17 процента в сравнение с предходната година, когато също бил отчетен подобен ръст.

"Нуждите от конвенционална журналистика остават и в някаква степен дори се повишават", казва Росенщил. "Мнозина не предвиждаха подобно развитие на нещата. Съдържанието продължава да идва от традиционните новинарски компании."

Въпреки обнадеждаващите за новинарския бизнес данни, технологичните компании си остават по-добри от новинарските по отношение на приходите от онлайн реклама. Изследването открило, че пет компании – Microsoft, Google, Facebook, AOL и Yahoo! са генерирали общо 68 процента от приходите от реклама за 2011 г.

Друг извод от проучването на Pew е че повечето медийни сектори са отбелязали ръст през изминалата годината с изключение на вестниците. Така аудиторията на телевизионните мрежи в САЩ е нараснала за първи път от десетилетие насам.

Най-четени