Apple представи новата си услуга за абонамент 16.02 | 11:15
Ако потребителите купуват през App Store, компанията ще взима 30% комисиона от издателя
Американската компания Apple разкри подробности около дългоочакваната си услуга за онлайн абонамент за медийни издания, музика и видео. Услугата ще се превърне в нов източник на приходи за издателите на съдържание, които възлагат все по-големи надежди на различните мобилни устройства.
Услугите за абонамент ще бъдат управлявани с посредничеството на онлайн магазина за приложения App Store, който ще получава комисиона от 30% от генерираните приходи.
Ако обаче абонаментът за iPad е направен от собствения сайт на компанията издател, то тя ще задържа за себе си всички приходи, сочат условията на Apple, предава АФП.
Създавайки услугата за месечен абонамент, компанията следва примера на Amazon и неговия електронен четец "Kindle, който предлага такъв тип услуга от известно време" и по този начин се впуска на пазара на "абонамент на бъдещето", коментира пред агенцията независимият анализатор Робърт Ендерли.
Аpple поставя няколко условия пред медиите, които желаят да фигурират в каталога, предлаган на потребителите. Така например офертите и промоциите, свързани с абонамента, трябва да бъдат на еднакви или по-ниски цени спрямо тези, налични на сайтовете на вестниците, звукозаписните компании или студията.
"Философията ни е проста", коментира в съобщение на компанията нейният изпълнителен директор Стив Джобс.
"Когато Apple доведе нов клиент в App Store, Apple печели комисиона от 30%. Когато издателят доведе нов клиент в App Store (откъдето се прави абонаментът), издателят запазва 100% от приходите."
Джобс, който от миналия месец е в отпуск по болест, подчертава, че услугата за абонамент "ще предоставя съвсем нова възможност на издателите да ново разширяване на дигиталния достъп до тяхното съдържание благодарение на iPad, iPod Touch и iPhone”.
Калифорнийската група освен това е взела предвид щекотливия въпрос с личните данни на потребителите, които ще предоставя на издателите. Ценната информация за всички тези компании, предоставящи съдържание, ще може да бъде предоставена само с изричното желание на потребителя, когато купуват през App Store. Става дума за имена, електронен адрес и пощенски код.
"Издателите вероятно ще потърсят начини да получават допълнителна информация, при положение че клиентите им са избрали това и са ясно информирани" за политиката на конфиденциалност на издателя, казват от Apple.
Услугата за абонамент беше предложена за първи път с изданието Daily – цифров вестник за таблета iPad, пуснат по-рано този месец от News Corps.
На фона на намаляващите рекламни приходи и продажби на вестници компанията на Мърдок и други медийни групи обръщат все по-голямо внимание на новите устройства на пазара, чрез които може да се разпространява съдържание. В резултат много голяма част от американските вестници и списания вече имат свои версии за iPad.
Водещи
-
Кабинетът одобри проектобюджета, скоростно го внсесе в парламента (ОБЗОР)
Това се случи без съгласието на бизнеса и синдикатите
13.11 | 21:00
-
Фалшиви новини „убиха” Кака Лара и Кака Лили
Зад недостоверната информация стои един и същ човек
13.11 | 20:30
-
Нинова: Минимумът на месец, за да живее нормално един човек, е 1540 лв.
Колко пенсионери получават такива пари, попита лидерът на ПП "Непокорна България“
13.11 | 20:15
Най-четени
-
Гиросът в Гърция удари рекордните 5.50 евро
Ситуацията на пазара се изостря допълнително от наближаващите празници, като прогнозите сочат...
13.11 | 11:45
-
Зимнина без буркани – алтернативата на модерните домакини
Да си нямат проблеми с гаджето, което казва- да отидем до нашите, да дадат някой буркан, че...
13.11 | 09:15